Kohta pyörähtää heinäkuu käyntiin ja tenttikirja on edelleen lukematta eikä gradu ole edistynyt ollenkaan. Kaksi päivää on tässä mennyt vähemmän mukavissa tunnelmissa. Vanhempani kävivät kylässä, mikä oli mukavaa, mutta sitten se ikävämpi aspekti oli ystäväpariskunnan ero, jota en tietystikään olisi toivonut. Suru kuuluu tähän elämään. Tänään sitten gradun kirjoittaminen pyörähtänee käyntiin. Päätin sittenkin vain aloittaa kirjoittamisen ja lukea noita opuksia siinä sivussa. Tämä taktiikka ei kyllä yleensä ole toiminut edes Ikean huonekalujen kohdalla, mutta viis siitä. Ikinä ei tule valmista, jos teen liian pitkälle näitä omia valmisteluun liittyviä rutiineja. Joskus tuntuu siltä, että aloitan työn epäolennaisesta, koska pelkään epäonnistumista. Olen kuitenkin aloittanut gradun suunnittelun jo aiemmin seminaarissa ja nyt olen ihan varmasti valmis kirjoittamaan.

Kävin muuten lukemassa ensimmäistä kertää Kalastajan vaimo -blogia . Tykkäsin, voiko siitä olla tykkäämättä! Siinä on sitä positiivisuutta ja elämäniloa niin paljon mukana, että tunsin hieman surullisuutta omasta pessimististä. Onneksi ihana mieheni huomautti, että olen itsekin yhdenlaisen kalastajan vaimo ja ihana juuri tällaisenaan. 

Tästäkin päivästä voi olla kiitollinen ylipäänsä siksi, että heräsi. Heräsin ensin kuudelta, jonka jälkeen menin vielä torkkumaan hetkeksi. Lopulta koirani tuli herättelemään yhdeltä ja tosiaan ihmettelen, että kuinka pitkään pystyn nukkumaan, jos kukaan ei häiritse. Yleensä tämä ei ole mahdollista, mutta mieheni oli kalastamassa yön eikä ollut herättämässä minua. En ole vielä siirtynyt herätyskellon käyttöön, mutta ehkä se olisi syytä aloittaa huomisesta alkaen. Niin siis olen kiitollinen siitä, että ylipäänsä loipulta heräsin uuteen aamuun. Olen siis elossa!  Ihanaa, että saan juoda kahvia uusista kahvikupeistani, jotka äiti minulle eilen toi. 

Wau, tästä ajattelusta saa tosissaan voimaa. Pelkästään keskittyessä positiivisiin asioihin, tulee hyvä fiilis. Edessä on todennäköisesti paljon mukavia asioita tällekin päivälle. Tässä vois alkaa hiljalleen lämmittelemään kunnon kohotusta. Olen laiminlyönyt liikunnan ja nyt tarvitsisin yksinkertaisen treeniohjelman. Ehkä tänään illalla vois aloittaa rullaluistelulla, which I love.

Katsotaan,  mitä tämä päivä tuo tullessaan.