Huoh, pari ensimmäistä riviä kirjoitettu. Halusin tulla tänne selventämään ajatuksiani. Tavoitteenani on siis saada gradu valmiiksi. En tavoittele mitään ihmeellistä arvosanaa. Suoraan sanottuna, en varmaan saisi riviäkään kirjoitetuksi, jos ajattelisin, että tästä pitäisi tulla jotenkin täydellistä. Graduni on siis oikeastaan sepostus siitä, mitä ymmärrän omasta aiheestani. Olen jo aiemmin tuonut ilmi sen, että en ole töissä. Jotenkin läheiseni tietysti tulkitsevat sen siten, että olen lomalla. Oikeasti gradun kirjoittaminen on yhtä aikaa vievää kuin mikä tahansa muu pakertaminen. Elämäni on toisaalta ollut pitkään sellaista. että olen aina pakertanut jotain. Aikaa on ollut hyvin vähän mihinkään muuhun kuin tavoitteeni saavuttamiseen. Esimerkiksi tänä keväänä minulla oli vielä pääsykokeet. Hain siis oikeutta suorittaa erästä toista tutkintoa. Lukeminen vaati elämästäni noin puoltoista kuukautta. Lisäksi olin prosessin aikana erittäin stressaantunut. Lienen siis jonkinlaisessa oravanpyörässä. En kuitenkaan valita. Pidän siitä, että tavoittelen jotain, sillä silloin tiedän, mitä teen tänään, huomenna jne. En ole kovin hyvä olemaan aloillani siten, että olisin tyytyväinen siihen, mitä minulla on. Saan sisältöä elämääni siitä, että yritän jotain. En tiedä, tuleeko tätä kautta kovinkaan onnelliseksi. Olen vain viime aikoina tullut siihen tulokseen, että parempi yrittää tehdä jotain kuin vain ihmetellä paikoillaan, että mitä täällä maapallolla tulisi oikein tehdä :D Tuohon viimeksi mainitun pohdintaan olen käyttänyt elämästäni noin viitisen vuotta enkä ole tullut kovinkaan valmiiksi siltä osin. Siis tarkoitusta ei ole löytynyt aktiivisesti asiaa miettimällä.

Tänään tuntuu hiukan vaativalta keksiä jotain positiivista ajateltavaa. Eikös se niin ollut , että positiiviset ihmiset kuolevat aiemmin :D Lähdempäs sitten kaivamaan nyt jotain aihetta, mistä tänään olisin kiitollinen. Ei oikein lähde. Voisko joku muu keksiä mulle jotain positiivistä? No menköön tää mieliala nyt maanantain piikkiin. Huominen lienee jo paljon parempi päivä.